Pastrav in stil mediteraneean

Partea I: Se iau 2-3 pastravi mijlocii, se curata de solzi si se eviscereaza. Pe exterior se sareaza si pipereaza, iar in interior se pune putin usturoi tocat si un pic de rozmarin. Se prajesc intr-o tigaie cu putin ulei, cam 5-7 minute, intorcandu-i macar o data de pe o parte pe alta, pana capata o tenta un pic aurie. Teoretic ar trebui scosi pe un servet absorbant, dar nu consider ca e cazul si eu i-am lasat acolo in tigaie, ca nu am pus foarte mult ulei.

Partea II: Intr-o tigaie un pic mai adanca se calesc in ulei de masline, pe rand: usturoi tocat, apoi ceapa solzisori (merge si praz sau ceapa verde sau amestec).

Se adauga 3-4 boabe de capere (optional, al meu e innebunit dupa ele, insa atentie sunt cumplit de sarate). Urmeaza vreo 7-8 ciuperci taiate feliute si la urma o rosie mica sau jumatate din una mare, taiata cubulete. De condimentat, eu am pus busuioc si piper, la urma de tot merge super niste patrunjel proaspat tocat peste. Am lasat tigaia acoperita (dar nu e musai) vreo 10 min sa se faca ciupercile, apoi am adaugat pastravii prajiti peste si am mai lasat 5 minute, intorcandu-i o data in tigaie.

Partea III(facultativ): Tot din cauza poftelor Regelui de Pica, am facut si un sos de praz (inventia mea:D). Se taie cam 8 cm de tulpina de praz solzisori si e super daca se amesteca si cu ceapa verde, daca nu cu un pic de ceapa normala, ca sa nu iasa foarte dulce. Se caleste rapid amestecand intr-un sfert de pachet de unt. Eu pun si ghimbir, apoi sare si piper, se mai pot pune si verdeturi la inspiratie, patrunjel, busuioc… Cand s-a muiat un pic si a devenit auriu (dureaza doar cateva minute) se ia de pe foc craticioara si se adauga vreo 2 linguri de smantana, apoi se baga mixerul vertical si se paseaza, devenind un sos.

OBS: Eu am pus smantana direct de pe foc, big mistake, aia trebuie adaugata cand e un pic mai rece compozitia, ca sa nu se taie. Am servit cu paine proaspata din piata de la Rahova (reclama, na;)), insa in mod normal la genul asta de mancare fac bruschete cu ciuperci...

P.S. Nu stiu de ce mi se pare ca genul asta de mancare merge super si cu o bucata de branza prospata langa :). Ideea e ca se face foarte repede (exceptand pragatitul pestelui) si e supergustos…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "Pastrav in stil mediteraneean"

  1. Anonim Says:
    31 august 2010 la 12:00

    Vai draga Regina de Cupa, cred ca-l rasfeti cam mult pe Rege.Ai rabdare, nu gluma....
    Mi-e pofta de peste.Dar eu cam ocolesc pastravul, ca mi se pare ca are muuuulte oase.

  2. Pisica de Cheshire says:
    31 august 2010 la 16:23

    Chiar nu are oase multe. Daca ai grija sa iei sira spinarii toata nu mai are oase decat la aripioare. Dupa parerea mea are o carne foarte buna, e printre preferatele mele alaturi de carnea de somon.

  3. Anonim Says:
    31 august 2010 la 16:45

    Mie-mi place merluciu.Pe ala il mananc fara nici o grija.
    Somonul nu e pentru banii mei :-)

  4. Regina de Cupa says:
    1 septembrie 2010 la 14:34

    Alice, ideea e ca la eviscerare si curatare ii tai aripiare si ii scoti si sira spinarii si in rest nu are oase. Si asa e, e fraged si gustos.

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design