Placinta cu fructe

Reteta se poate face cu diverse fructe, eu original o fac cu rabarbar, insa merge si cu prune sau caise, etc.

Ingrediente :

- 4 oua

- 280 g faina

- 180 g unt sau margarina

- 200 g zahar pt coca + 150 g zahar pt spuma(glazura)

- 8-10 linguri de lapte

- ½ plic praf de copt, un praf de sare

- Fructe (am pus 3 bete de rabarbar, 3 prune si un mar)

Se omogenizeaza untul la temperatura camerei cu cele 200 g zahar, apoi se adauga 4 galbenusuri. Se continua amestecarea si se pun pe rand lingurile de lapte. Faina separat se cerne si se amesteca cu praful de copt, apoi se adauga in ploaie peste aluat amestecand la o viteza potrivita. Aluatul nu trebuie sa iasa vartos.

Fructele se pot taia marunt sau am vazut la televizor ca mai nou e moda sa pui chiar jumatati de fruct pt aspect, fiecare cum prefera insa se va taia mai greu cu bucati mari.

Se unge o tava cu unt si se tapeteaza cu faina, sau se poate folosi hartie de copt. Se toarna aluatul in tava apoi se presara putin gris ca sa mai absoarba din eventualul suc lasat de fructe, pe care le adaugam deasupra.

Cuptorul trebuie incalzit in prealabil, cam 10-15 min. Se da 10 min la foc mai maricel (eu am pus 220 grade) apoi se micsoreaza focul (200 sau 180). In total, incluzand cele 10 minute ar trebui sa fie gata in jumatate de ora, insa asta depinde foarte tare de cuptor. Ideea e sa nu deschideti usa sub nici o forma inainte de 20-25 min, dupa care se poate incerca cu scobitoarea pana e ok.

Separat se bat spuma cele 4 albuse si se adauga apoi cele 150 g zahar. Spuma se adauga peste placinta la final si se mai poate lasa max 5 min in cuptor. (Eu din pacate am lasat-o un pic mai mult de 5 min si s-a facut ca o bezea deasupra, normal trebuie sa ramana spumoaso-spongioasa:D) Dar mie imi place mai mult asa un pic crocanta.

Partea cu spuma e optionala.

Rezultatul arata cam asa:


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "Placinta cu fructe"

  1. Anonim Says:
    29 august 2010 la 10:19

    Eu ma feresc de orice prajiura cu unt.Nu de alta, dar mi se taie tot ce fac cu el.Aluaturi care curg, creme, etc.N-am noroc cu el.E ca o sperietoare pentru mine

  2. Regina de Cupa says:
    30 august 2010 la 09:04

    Eu nu mai gatesc cu margarina de ani buni. Si nu mi s-a taiat nici o crema cu unt. Secretul in general cand faci o crema sau un aluat este ca toate ingredientele (daca nu se specifica altfel) trebuie sa fie cam la temperatura camerei. Deci untul e primul pe care-l scot si il tai felii intr-un vas, unde-l las vreo 20 min, se topeste destul de repede si atunci e mult mai usor de amestecat cu zahar sau oua si nu lasa apa. La fel ouale e important sa nu fie reci.

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design