Musaca de vita cu dovlecei si cartofi

Pana astazi sincer tot ce stiam despre musaca este ca e un fel e ghiveci cu carne tocata, nu am vazut cum arata si nu am mancat niciodata. Dar prinzand din zbor o idee de la unchiul meu cum sa scurtez durata de preparare a carnii de vita, mi-a venit ideea asta si a functionat, prin urmare o impartasesc mai departe…
Precizez ca m-am inspirat ca idee de preparare din retete, insa ce am facut a fost la inpiratia de moment, deci, ca la quiche, cantitatile sunt la latitudinea bucatarului.

Am folosit asa (au iesit 4 portii zdravene si satioase):
400 g carne de vita (manzat)
4-5 cartofi
un dovlecel mijlociu spre mare
2 rosii curatate de coaja
2 oua sunt prea putine, merg si 3-4, sau macar sa fie mari
150 ml smantana
2 cepe, 3 catei de usturoi
sare, piper, nucsoara, cimbru, oregano, patrunjel verde tocat
niste cascaval ras
Dovleceii si cartofii i-am curatat si taiat rondele mai subtiri si i-am oparit cate 10 min in apa cu sare, apoi i-am scos in sita la racit.
Carnea am tocat-o in masina si am asezonat-o cu sare si piper.
Am calit usturoiul, apoi si ceapa taiate marunt (si am adaugat si un ardei verde cubulete peste ele, lasand la foc mic cateva minute cu capac). Am adaugat carnea cate 2 linguri odata, amestecand continuu sa nu o las sa se adune, iar cand isi schimba culoarea, mai adaugam doua linguri si tot asa. Am pus nucsoara si cimbru si apoi rosiile decojite si taiate cubulete. Am lasat 15 min la foc mic, ultimele 5 fara capac.
Intr-o tava unsa cu unt am asezat rondelele de cartofi apoi carnea, apoi rondelele de dovlecei, apoi ce mi-a mai ramas din cartofi. Am adaugat deasupra cascaval ras si ouale batute bine cu smantana si amestecate cu patrunjelul proaspat. Am dat la cuptor la 180 grade(foc mediu) cam 40-45 min, pana s-a rumenit un pic deasupra.
Eu am mai pus un pic de smantana peste cand am servit-o...
P.S. Ar mai fi trebuit sa pun o poza, consortul meu a fotografiat farfuria lui goala dupa ce a papat tot. De precizat ca nici el nu a mancat in viata lui musaca si nu stia ce e aia... Inculti mai suntem dom'le...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "Musaca de vita cu dovlecei si cartofi"

  1. Anonim Says:
    25 august 2010 la 15:18

    Imi place si mie musacaua.....
    Dar numai cu carne tocata la dimiciliu....

  2. Pisica de Cheshire says:
    31 august 2010 la 16:01

    Mama ne mai facea musaca de cartofi si intr-o zi mi-am zis sa incerc si eu. Am inlocuit carnea de porc+vita cu piept de pui tocat si rau am facut. O fi fost mai sanatoasa, dar la gust nici nu se compara.

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design