Pui cu orez si sos picant de curry

Asta e o reteta partial inspirata si restul toal la inspiratie :P
Pentru partea cu puiul am sa-i multumesc bunei mele prietene Daniela din Bucuresti, inca e una din cele mai gustoase feluri in care am mancat pui.
Orezul il fac de fiecare data la inspiratie, insa sosul e o premiera pentru ca eu habar n-am cum se fac sosurile. Ei bine, lucky for me, asta a iesit si inca a fost apreciat chiar si de bunica, ceea ce e argumentul final J
Deci, pentru o cina romantica in doi sunt arhisuficiente urmatoarele:
- 2 bucati de piept de pui dezosat (adica jumatate de caserola)
- o punguta de orez (sau un pumn, daca e varsat)
- o ceapa mijlocie + 3 catei de usturoi
- putin ardei
- condimente la alegere, eu am pus: ghimbir, nucsoara, curry, sare, piper, rozmarin, patrunjel

Puiul se curata si se taie cubulete cam de 2 cm. Intr-un bol mic se amesteca ce condimente dorim pe pui (sare, piper, eu am mai pus nucsoara, oregano, un pic de curry). Se presara condimentele peste cubuletele de pui amestecandu-le cu mana sa ajunga pe toate fetele, insa sa nu punem in exces.
Se incinge putin ulei de masline intr-o tigaie si se pune puiul, apoi se acopera 5 minute cu un capac, pana se face alb. Apoi se ia capacul si il mai prajim putin pe ambele fete pana se rumeneste un pic. Se face destul de repede.

In alt vas micut se caleste putin ghimbir apoi se adauga orezul calindu-l cam 1 minut, eu am adaugat si niste ardei taiat cubulete si apoi se adauga apa mai mult decat sa-l acopere. Se lasa sa fiarba la foc mic fara sa amestecam pana scade toata apa (se gusta si daca nu e facut se mai adauga putina apa)

In al treilea vas se topeste cam un sfert de unt(poate mai putin), se adauga usturoiul bucatele mici, apoi ceapa(nu e nevoie de maruntire, poate fi solzisori) si se acopera cateva minute. Eu am mai adaugat niste curry la condimentele amestecate pt pui(ca a ramas destul) si le-am turnat apoi peste ceapa in unt, amestecand. Am pus si o lingura de smantana si dupa 2-3 minute am stins focul.
Sosul astfel obtinut l-am pasat cu robotul de bucatarie. Nu am mai adaugat in poze, insa la mancarea asta merge super un pahar de vin rosu demisec…
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Pui cu orez si sos picant de curry"

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design