Sufle de conopida

Trecand peste ideea mea, poate preconceputa ca sufle-ul, in acceptiunea bucatariei frantuzesti e o chestie care trebuie sa creasca, foarte delicat ca odata se desumfla, iata o reteta pe care o am de la mama si care e cam altceva, dar ea asa ii zice.

Avem nevoie de:

- o conopida mijlocie

- 4 oua (daca sunt mari ajung si 3)

- 3 linguri de faina

- 500 ml lapte

- o jumatate de pachet de unt

Conopida se spala, se curata si se taie in buchetele, apoi se opareste 20 min in apa fiarta cu sare si in care am pus si o lingura de lapte, ca sa ramana alba. Apoi se scoate intr-o sita si se lasa la racit.

Untul se topeste intr-o craticioara pe foc, apoi se ia deoparte si se adauga faina si laptele si se pune la loc pe foc amestecand pana se ingroasa si bulbuca (trebuie sa ajunga cam de consistenta unei budinci fierbinti).

Ouale se bat intr-o farfurie adanca, ca pt omleta. Se iau buchetelele de conopida si se dau prin ou si apoi prin sosul budincos de unt, apoi se aseaza intr-un vas termorezistent. Ce ramane din sos torn deasupra si optional se poate rade si un pic de cascaval, eu am presarat putin patrunjel pt aspect.

Se da la cuptor la 200 grade cam 20 min, pana se formeaza deasupra un soi de crusta. Cuptorul sa fie preincalzit.

P.S. Mama il mananca rece, taiat ca o felie de tarta, de la frigider. Merge servit insa si cald, cum se prefera.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "Sufle de conopida"

  1. Pisica de Cheshire says:
    31 august 2010 la 16:08

    Reteta asta trebuie sa o incerc neaparat. Din pacate eu nu prea mananc conopida deoarece Motanului meu nu-i place asa ca nu o folosesc in mancaruri. Cand voi avea insa chef de rasfat o voi gati doar pentru mine :-)

  2. Regina de Cupa says:
    1 septembrie 2010 la 14:41

    Sunt convinsa ca e doar o varinata pentru care se face sufle. trebuie sa mearga si cu alte legume :)

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design