Sunca de pui

In acelasi spirit in care fac pateu si nu mai cumpar, am inceput sa fac si sunca de pui, tot de la easypeasy citire. Chiar acum am una la marinat in frigider. Aici am si poze, de la cea de w/e trecut :).
E necesar un piept de pui si condimente. Intai am facut un amestec din: boabe de piper verde (sau multicolor sau de care aveti, pana la urma), doi catei barosani de usturoi taiti felii grosute, cimbru, boabe de coriandru, daca aveti asa ceva in casa (eu nu am avut), doua foi de dafin maruntite. Toate astea se piseaza lejer (eu am mojar :) si le-am hacuit acolo). Se mai pune oleaca de ulei de masline si niste sos de soia.

Pieptul de pui se spala si se desprind bucatile cele doua mai mici de pe interior. Daca nu se desprind, nu e niciun bai, lasati-le acolo. Se pune pieptul intr-o punga curata si peste se toarna maglavaisul descris anterior. Se mazgaleste pieptul pe toate partile, se leaga punga la gura si se pune la frigider pana a doua zi.
Cand mai treceti pe la frigider, mai masati-o, intoarceti-o, innebuniti-o, sa fiti sigure ca ajunge amestecul de condimente peste tot. A doua zi se clateste lejer sub jet de apa rece (incat sa pice bucatile de usturoi/boabele de piper de pe el), nici de tot dar nici sa nu ramana multe pe el ca va fi foarte condimentat. Se face sul, cu bucatile mici in interior si se leaga cu sfoara. Se pune intr-un vas termorezistent cu o ceasca de apa si cu sare grunjoasa deasupra (noi folosim sare de mare).

Se da la cuptor cca o ora, intorcand rulada la jumatatea timpului, sa se rumeneasca peste tot. Atentie sa nu scada apa, dar nici sa nu balteasca. W/e trecut am uitat-o acolo si totul in jur s-a carbonizat, dar a fost buna :). Dupa ce se raceste de tot, se desface sfoara si se mananca taiata felii pe paine cu unt :).
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Sunca de pui"

  1. anda.smuf says:
    25 februarie 2011 la 20:59

    foarte fain! cu asta se pot inlocui mezelurile clasice. adica eu sigur o sa ii fac copilului.

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design