Pateu de casa

Am luat reteta asta de la easypeasy, unul din cele doua bloguri culinare pe care le vizitez zilnic si de pe care am facut multe bunatati. Pateul e cel mai bun cu ceapa caramelizata, iar pe asta o face L. (dar mi-a zis cum, si va zic si voua). Aici nu am poze, pateul nu e alimentul cel mai aspectuos din lume si nu am avut dispozitie pentru crearea unui decor cu tartina&stuff.
Dar cred ca merge si fara poza.
Asadar: o jumatate de kg de ficat de pui se pune la fiert in lapte (cat sa-l acopere bine), cu cateva boabe de piper si 2-3 foi de dafin. Atentie, fara sare! Separat se fierb 4 oua tari. Dupa ce ficatul e fiert, se pune in robot (scurs de lapte), impreuna cu galbenusele fierte tari si cu unt. Acuma cat unt... depinde, am facut si cu o treime de pachet si cu un pachet intreg. Deci in functie de dispozitie si cat este. Se adauga sare. Se face pasta. Daca e prea vartos, se moaie cu un pic de apa calduta. Gata. E foarte bun si fara aditivi si alte porcarii.
Ceapa caramelizata: intr-o tigaie se pune niste unt si niste zahar (de preferat brun). L. face asta ochiometric, asa ca nu am cantitati, va fi la inspiratie. Cand s-a lichefiat treaba asta, se adauga ceapa taiata pestisori (de preferat rosie). Se caleste pana se inmoaie. Se pune un pic de sare si vin (de preferat rosu). Se mai lasa pe foc pana mai scade un pic (nu tare mult, ca atunci devine ca o dulceata tare). Se mananca de preferat cu pateul de mai sus, dar se poate si singura sau cu alte combinatii, mie personal imi place foarte mult.
:)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Pateu de casa"

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design