Pui cu ceapa si prune

Iata un mod delicios si foarte simplu de a gati puiul. Reteta am gasit-o pe Chez Mazilique, unul din blogurile mele culinare favorite. Nu mai tin minte ce cantitati erau, eu va spun cum am facut eu ultima data, adica duminica.

Asadar, va sunt necesare: pulpe de pui, prune, ceapa rosie, sos de soia, sare, piper, vas de yena si cuptor. In reteta originala erau niste condimente, 5 spices, pe care inca nu le-am gasit si va rog sa ma trageti de maneca daca le vedeti undeva. Exact in aceasta combinatie de cinci. Acuma vad ca era si apa, am uitat de ea, dar prunele au lasat atata suc, incat nu ar fi fost, oricum, nevoie. dar ca sa vedeti cum se face toata treaba mai profi, uitati-va aici.

Eu am avut 2 pulpe mari (inferior+superior), dar de obicei folosesc pulpe inferioare cate sunt intr-o caserola (vreo 6). Am pus 11 prune, cred ca au fost cam multe, toata treaba a iesit un pic (prea) acrisoara. Si am mai pus 4 cepe rosii. Sos de soia folosesc de la Heinz, pentru ca e mai dulce ca altele, dar acest lucru conteaza mai mult daca este pus pe mancare, gen orez si mai putin daca e gatit, ca aici, unde merge din cel sarat (dark).















Procedura:

Am despielitat pulpele (din motive de grasime, colesterol, artere ingrosate&the like)
Am injumatatit pulpele casapindu-le, pentru ca nu-s capabila sa transez nimic omeneste si pentru ca eram 3 oameni la masa si nu le puteam lasa intregi.
Le-am spalat.
Am curatit cepele si le-am taiat in 4 sau 6, dupa inspiratie si marime (le-am spalat si pe astea inainte sa le tai).


















Am spalat prunele, le-am desfacut in doua si le-am scos samburii.
Am intepat cu un cutit pulpele ici-colo, haotic. Am pus intr-o farfurie adanca sos de soia si le-am tavalit acolo pe toate partile.
Am pus in vasul de yena, in aceasta ordine: ceapa+prune, apoi pulpe, apoi sare (eu folosesc sare de mare grunjoasa si o am intr-o rasnita) si piper (am piper boabe de mai multe feluri amestecate: negru, verde, rosu, alb, la fel in rasnita). Sare nu prea multa, ca sosul de soia este, in principiu, suficient de sarat.



Le-am dat la cuptorul neincalzit in prealabil pentru ca intotdeauna uit sa fac asta si pentru ca mereu am un stres ca o sa crape vasul de yena. La aproximativ 200 grade (treapta 4). Nu va pot spune cat timp le-am lasat. Nu m-am uitat la ceas. Din cand in cand le zgandaream si aveam grija sa intre dedesubt puiul ca sa nu se usuce sarmanul asa, sec, la suprafata (mai ales ca era fara piele). Imi dau seama ca mai bine il lasam cu piele si o luam jos dup-aia, dar stiu ca atunci nu m-as mai fi putut abtine si as fi mancat-o :). Cand pare facut (adica ceapa coapta, puiul facut si prunele mocioite acolo), se stinge focul. Prunele lasa suc asa ca va rezulta un sos bun. Cred ca daca sunt mai putine, are si ceapa sansa sa se caramelizeze mai bine.



Se mananca cu orez. Eu fierb orez prefiert in suficienta apa incat la final sa-l strecor. Il sarez si-i pun patrunjel proaspat/congelat si gata. Imi place orezul care nu se lipeste si care nu e fiert in nestire.


Pofta buna!
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

6 Response to "Pui cu ceapa si prune"

  1. Pisica de Cheshire says:
    28 iulie 2010 la 15:52

    Mie imi place aproape orice combinatie de mancare gatita cu fructe asa ca banuiesc ca e delicios puiul cu prune. Din pacate trebuie sa le mananc singura deoarece "Motanului" de Cheshire nu-i plac astfel de asocieri "dubioase", dupa cum le spune el :)

  2. Palarierul Nebun says:
    28 iulie 2010 la 15:58

    poate pana incearca prima data :)

  3. Anonim Says:
    28 iulie 2010 la 22:14

    Nici mie.....si eu as face asa un test mic doar pt mine.Arata bine...

  4. Regina de Cupa says:
    30 iulie 2010 la 13:27

    Imi suna asa de cunoscuta reteta...Si am niste flash-back-uri de memorie ca am facut si eu o data, cu ciocanele de pui si a fost tare interesanta...

  5. Regina de Cupa says:
    31 iulie 2010 la 22:54

    Adevarul e ca de multisor n-am mai gatit si eu faimoasele mele improvizatii in care apareau mere si struguri in quiche si kiwi in sosul pt orez :))) Dar voi reveni cu siguranta, ca tot mi-e pofta de niste clatite cu cascaval si struguri albi ....

  6. Palarierul Nebun says:
    2 august 2010 la 10:50

    Pai il fac de ceva vreme si cred ca ti-am spus anul trecut cand l-am facut prima data :)

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design