Dovlecei umpluti cu orez si ciuperci

Dupa un start ratat in care am pierdut tot ce scrisesem revin cu a doua incercare, dar de data asta mi-am scris mai intai textul in word, pentru siguranta…
Mi-am suflecat si eu manecutele azi si am facut una din retetele mele preferate, cu aparatul foto langa mine. Ce a iesit veti vedea imediat.
Fac o mica precizare: exista si varianta minimala a retetei, in care se face orez simplu si ciupercile doar inabusite in ulei cu un pic de ceapa si eventual patrunjel. Eu am adaugat si legume si niste mirodenii, insa asta ramane la latitudinea si gusturile bucatarului.

De ce avem nevoie:
- 1-2 dovlecei mijlocii
- o ceapa mica-medie
- o punguta de orez sau un pumn mai hotarat, daca e din cel varsat
- 200-250 g ciuperci
- optional: un morcov mic, un ardei capia mic
- ulei de masline, sare, piper patrunjel, optional: ghimbir, nucsoara, busuioc

Cum procedam:

1. Dovleceii se curata de coaja si se oparesc 10 min in apa clocotita cu o lingurita de sare, dupa care se scot intr-o sita la scurs si racit


2. Ceapa se taie marunt, o parte o folosim la orez si restul la ciuperci, morcovul se rade, iar ardeiul se taie o parte marunt pt orez si restul cubulete pt ciuperci, care se taie rondele

3. Intr-o cratita mica se incinge ulei de masline si se calesc pe rand: ceapa, ghimbir, morcov, ardei, nucsoara.
4. Apoi se scurge de apa orezul si se adauga calindu-l 1 minut cu legumele.
Se adauga apa fierbinte peste orezul cu legume calite si se lasa sa fiarba la foc mic 10-15 min pana se absoarbe apa si se umfla. Eu pun un pic mai mult decat sa-l acopere.




5. Intr-o tigaie se caleste restul de ceapa in ulei si apoi se adauga morcovul, apoi ardeiul si la urma ciupercile, lasandule la foc mic, acoperite. Se lasa la foc cam 15 min, depinde de care sunt si cat de repede se fac, apoi se asezoneaza cu putin busuioc, sare si piper si la urma de tot patrunjelul proaspat.



6. Dovleceii raciti (cat sa poti pune mana pe ei) se curata de miez cu o lingurita. Miezul se toaca apoi marunt cu cutitul si se amesteca in tigaia cu ciuperci.



7. Sferturile de dovlecei se pun intr-un vas termorezistent (eu folosesc yena, dar merge si o cratita sau vase din alea de lut/ceramica) cu un pic de ulei pe fund. Se aseaza cu gaura in sus si se umplu cu orez, apoi peste se adauga ciupercile. Ce ramane din orez si ciuperci eu pun pe langa in vas.
8. Se da la cuptor (preincalzit la 180 grade) inca 10 min si se poate servi (sugestia mea) cu cateva felite de cas rece proaspat si ardei copt :D




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "Dovlecei umpluti cu orez si ciuperci"

  1. Palarierul Nebun says:
    1 august 2010 la 03:00

    Suna f bine, chiar am 2 dovlecei in frigider si nimic de mancare. Dar as face ceva si cu vinete, din care am vreo 5 si nu le-as face pe toate in modul clasic, de salata. In alta ordine de idei, e 3 noaptea si astept sa se raceasca cheese cake-ul ca sa-l pun in frigider, unde deja se odihneste tarta cu afine. Nu, nu a durat atat, in vreo 2 ore jumate eram gata, cu tot cu spalat mormanul de vase si vazut intre timp NCIS, Minti Criminale si Scrubs pe AXN. Dar am dormit pana la 22:30 :). Ideea e ca nu aveam bateriile incarcate la aparat, asa ca veti avea poze doar cu finalul, dar maine dimineata (sau la pranz, depinde la cat ma trezesc) fac briosele sarate si fac si poze.

  2. Regina de Cupa says:
    2 august 2010 la 08:53

    O sa ma uit azi prin dosarele mele si daca gasesc ceva cu vinete iti dau un semn. Ma gandesc ca idee ca le poti taia rondele si praji un pic ca la gratar si sa faci ceva gen quiche cu straturi printre care sa pui si rondelele astea.

  3. Palarierul Nebun says:
    2 august 2010 la 10:48

    merci. inca nu m-am uitat ce sa fac. ori fac un ghiveci cu dovlecel si vinete, ori dovlecelul il fac umplut si vinetele altfel. la dovlecel umplut, eu nu fierb in prealabil dovlecelul, se coace la cuptor suficient incat sa nu fie tare.

  4. Regina de Cupa says:
    14 august 2010 la 23:39

    Vreau si eu o reteta buna de ghiveci de legume :)

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design