Tort de mere

Tortul asta l-am facut de Mihail si Gavriil. E foarte simplu de facut, nu de alta, dar acum scriind reteta, mi-am dat seama ca am retinut tot ce trebuie facut. L-am luat tot de pe siteul Laurei Adamache, din concursul cu retete cu mere.


Blat
3 oua
100 g zahar
3 linguri faina
o lingurita praf copt
1 lingurita scortisoara


Crema

500 g mere
150 ml frisca
o budinca de vanilie
un pliculet gelatina
50 g zahar


Pentru fundul cratitei

zahar 100 g
3 mere
zeama 1/2 lamaie
putin unt

Se caramelizeaza intr-o cratita in care veti coace si blatul, 100 g zahar .
3 mere se taie felii, si se pun pe foc 5 min cu putin zahar, sa se inmoaie si sa se topeasca zaharul.Cand s-au racit, se adauga zeama de la 1/2 lamaie.
Fundul cratitei cu zahar caramelizat, se unge cu unt , si se aseaza merele inmuiate in lamaie.
Baltul se face din 3 albusuri batute spuma,la care se adauga 100 g zahar, dupa care cele 3 galbenusuri, 3 linguri cu faina si o lingurita de praf de copt si lingurita de scortisoara.
Baltul se toarna in cratita peste merele inmuiate in lamaie si se da la cuptor 30 minute.
Crema se face din mere rase , amestecate cu 50 g zahar, care se pun pe foc sa se caleasca putin.In 6 linguri de apa dizolvam budinca, iar in 3 linguri de apa gelatina.
Luam din amestecul de mere o lingura de compozitie si o punem peste budinca dizolvata, amestecam, dupa care o adaugam in cratita cu mere de pe foc.
Adaugam in compozitie si gelatina, si amestecam, pana se intareste toata compozitia.
Batem 150 ml frisca pe care o vom amesteca cu merele budincoase, dupa ce se vor raci.
Scoatem blatul din cuptor, si-l intoarcem cu fundu'n sus si-l lasam sa se raceasca.
Dupa care-l asamblam Blat+Crema+50 ml frisca pentru decorat.
Se amesteca 1 lingura de zahar cu o lingura cacao+ o lingura de apa fiarta si se da un alt sens albului de pe tort
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "Tort de mere"

  1. Zebru says:
    14 noiembrie 2011 la 22:47

    suna extrem de bine si de delicios, dar nu chiar asa simplu. pentru mine orice are trei chestii: blat crema si inca ceva este complicat.
    dar vreau sensul acestei propozitii:
    "In 6 linguri de apa dizolvam budinca, iar in 3 linguri de apa."
    :)

  2. Anonim Says:
    15 noiembrie 2011 la 22:20

    Gelatina, tu, era logic :-))

  3. Bluemoni says:
    16 noiembrie 2011 la 13:54

    Suna bine tortul, clar trebuie incercat. Am asteptat nerabdatoare poze, dar nu e prea clara :( E aparatul cel nou sau telefonul? Incearca cu blit.
    Ce dimensiune avea oala? Mi se pare putin blatul din 3 oua la forma mea de tort.

  4. Anonim Says:
    21 noiembrie 2011 la 13:24

    Pai nu m-a lasat sa postez poze.Si pana sa ma lase nu stiu ce naiba am facut.Cred ca le-am sters.Ma mir ca a ramas una.
    Sunt suficiente 3 oua Moni.Ca e si crema multa.
    N-a fost foarte mare oala.Eu zic, ca tortul avea cam 20 cm diametru.Mi-a ajuns pentru 8 persoane.Care mananca normal.

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design