Tort Egiptean

Nu stiu de unde-i vine numele, dar tortul e delicios. Am salvat reteta de pe blogul Amaliei de  cel putin un an de zile, dar nu am gasit ocazia potrivita sa-l fac. Cei din jurul meu prefera in general torturile cu mult blat si putina crema, iar acesta e exact pe dos. Cu toate acestea mie nu mi s-a parut gretos deloc, e doar diferit de torturile obisnuite cu blat si crema.



Si sa trecem la reteta:

Se fac 3 foi, fiecare dintre ele cu urmatoarele ingrediente: 2 albusuri, 2 linguri de zahar, 40 de grame de nuca macinata si o jumatate de lingura de faina. Se bat albusurile spuma impreuna cu zaharul ca si la bezele. Cat e suficient de tare se adauga nuca macinata si faina. Se intinde pe fundul unei tavi de tort cu diametrul de 24 cm si se pune in cuptor la foc mic pentru cca 20 de minute.



Crema 1: 6 galbenusuri (cele ramase de la foi), 6 linguri rase de zahar, 2 linguri cu amidon, 340 ml lapte, 170 g unt nesarat, esenta de vanilie (eu am folosit 4 plicuri de zahar vanilat, dar pentru a nu fi prea dulce am mai adaugat doar 4 linguri de zahar in loc de 6) .
Se amesteca galbenusurile cu zaharul pana cand acesta se topeste, se adauga amidonul si apoi laptele. Se pune totul pe foc mic pana se ingroasa ca o budinca. Se lasa sa se raceasca si apoi se amesteca cu untul.

Crema 2: 200 ml de frisca, 100 g de nuca macinata (nu foarte marunt), 100 g zahar.  Zaharul se caramelizeaza si se intine intr-un strat subtire pe o tava unsa in prealabil cu putin unt. Se lasa sa se raceasca si apoi se desprinde de pe tava si se marunteste cat mai bine (eu am folosit blenderul si s-a facut aproape ca si zaharul tos). Se bate frisca bine si apoi se adauga nuca macinata si zaharul caramel.

Asamblare: Se pune o foaie, apoi o treime din crema 1 (cea de vanilie), apoi o treime din crema 2 (frisca), apoi foaia a doua si tot asa pana se termina foile si crema. Se orneaza dupa preferinte sau inspiratie.


Si o poza cu o sectiune:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "Tort Egiptean"

  1. Anonim Says:
    7 octombrie 2010 la 12:03

    Eu , desi nu ma omor dupa torturi pot spune ca a fost foarte bun.

  2. Iepurele alb says:
    6 februarie 2011 la 23:50

    Am facut si eu de mos niculae cred. Super bun! Nu stiu daca la fel de bun ca al lui moni dar oricum.... Buuuun ... Merge servit in pat de ziua sotului :D

  3. Palarierul Nebun says:
    6 februarie 2011 la 23:52

    Eu din toate mesajele astea inteleg ca ai ajuns, totusi, in timp util vineri acasa :)))

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design