Turta dulce (Pepparkahar)

Probabil va intrebati ce reprezinta cuvantul din paranteze, e denumirea norvegiana a ceea ce e turta dulce la noi. Numai ca ei o fac foarte subtire si chiar daca are aproximativ aceleasi ingrediente, mie imi place mult mai mult decat cea clasica de la noi. E crocanta cand musti din ea, dar apoi ti se topeste in gura, in arome de scortisoara si miere.

Am pierdut o gramada de timp sa caut retete si comentarii, sa gasesc reteta perfecta. Pana la urma am respectat reteta norvegiana, cu mici adaugiri:

200 de grame de zahar brun
100 de grame de zahar alb
3 oua
250 de grame de unt
5 linguri de miere
700 de grame de faina
1 plic condimente de strudel cu mere (Kotanyi)
1 plic de praf de copt
sare

Eu am macinat zaharul si l-am frecat cu untul. Apoi am adaugat ouale si mierea si am amestecat cateva minute pana s-au omogenizat bine. Am pus si condimentele, iar faina am amestecat-o cu praful de copt si am adaugat pana cand mixerul n-a mai facut fata si am inceput sa framant cu mana. Aluatul e destul de moale, dar se intareste daca-l tineti la frigider cel putin 1-2 ore inainte sa il intindeti si sa-l taiati cu formele pe care le-ati ales.

Eu l-am impartit in 3 astfel incat sa nu-l scot pe tot de la frigider si sa se inmoaie. Se intinde o foaie de 2-3 mm si se decupeaza in formele dorite. Cuptorul se incinge la 180 de grade si se coc turtele aproximativ 7-10 minute (vedeti cand incep sa-si schimbe culoarea, sa devina aurii). Aveti grija sa nu le lasati prea mult pentru ca se ard foarte repede fiind asa subtiri. Eu am aruncat o tava cu turte din cauza asta.

Mi-a iesit in total cca 2 kg de aluat din care am folosit 1.2 kg pentru pepparkahar si restul pentru turta dulce clasica (pe care am facut-o de vreo 7-8 mm grosime).

Si acum poze.


Asa arata cutia cu pepparkahar sambata noaptea:


si luni dimineata deja se vedea fundul cutiei (am avut duminica musafiri). Asa ca cel mai probabil o sa mai fac o tura saptamana asta.

Turta dulce clasica e tare deocamdata, dar am pus-o intr-o cutie si o tin inchisa ermetic sa vedem cum se comporta. Am ornat cateva cu pasta de zahar ramasa de la torturi :

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Turta dulce (Pepparkahar)"

Trimiteți un comentariu

Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design